Bieži uzdotie jautājumi

Vai par maniem maksājumiem būs iespēja saņemt nodokļu atmaksu?

Jā, mūs mācību programma ir licencēta Rīgas domē kā interešu izglītības programma “Virtuālās realitātes spēļu izstrāde bērniem” ar licences numuru RIMCK-24-464-ail, un mūsu piestādītos rēķins var pievienot gada ienākumu deklarācijai un saņemt iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārmaksu 20 % apmērā.

Mans bērns jau tā ilgi pavada laiku telefonā. Vai šīs nodarbības nevairos atkarību no tehnoloģijām?

Modernās tehnoloģijas –  telefoni, planšetdatori, spēļu datori un VR iekārtas ir ienākušas mūsu dzīvē uz palikšanu. Bērni bieži vien šo iekārtu izmantošanu uzskata par interesantāku, nekā grāmatu lasīšanu vai komunikāciju ar saviem vienaudžiem. Mūsu skolas mērķis ir izmantot šo aizraušanos, lai dotu iespēju bērnam būt radošiem, iegūt jaunas un noderīgas iemaņas, nevis pavadīt neskaitāmas stundas sociālajos tīklos vai spēlējot spēles. Mūsu skolā liela daļa no spēļu izstrādes pocesa ir jāveic uz papīra vai pie tāfeles, jāsaplāno grupas darbi, jākomunicē ar pasniedzēju un grupas biedriem klātienē. Caur interesanto un aizraujošo spēļu veidošanas procesu mēs palīdzam bērniem apgūt prasmes, kas noteikti noderēs tālākajā izglītībā un darbā, it īpaši, ja tie būs saistīti ar jaunāko tehnoloģiju izmantošanu.

Bet mēs arī uzskatām, ka bērniem, vismaz līdz 16 gadu vecumam, ir jānosaka laika ierobežojums telefona vai datora izmantošanā, kā arī vecākiem noteikti ir jāizvērtē pieejamība sociālajiem tīkliem, kas apzināti veidoti, lai lietotāji tajos pavadītu pēc iespējas ilgāku laiku – būtībā izraisot atkarību. Tā vietā mēs piedāvajam šo ierobežoto laiku pavadīt radoši un produktīvi, mācoties saturu radīt, nevis patērēt.

Kāpēc tieši spēļu izstrāde, nevis programmēšana?

Lai arī programmētāja profesija šobrīd ir ļoti pieprasīta, mēs uzskatām, ka bērniem ir jāattīstās vispusīgāk. Spēļu veidošana satur arī mākslas, dizaina, skaņas apstrādes, videoapstrādes elementus, ka arī programmēšanas elementus sarežģītākos projektos.  Mēs uzskatām, ka šaura specializācija kādā no šīm jomām ir noderīga tad, kad bērns ir pamēģinājis daudz un dažādas lietas, un sapratis, kas viņam pašam liekas interesantāks.

Otrs faktors ir straujā mākslīgā intelekta (MĪ) attīstība. Iespējams, ka programmētāja profesija pašreizējā izpratnē ļoti mainīsies, un mums būs svarīgi nevis zināt kādu konkrētu programmēšanas valodu vai vidi, bet daudz svarīgāk būs saprast apkārtējos procesus un biznesa vajadzības, un mācēt noformulēt programmēšanas uzdevumus, ar kuriem savukārt lieliski tiks galā MĪ rīki.

Vai virtuālās realitātes brilles nekaitē mana bērna redzei?

Nē, šobrīd nav konstatēts, ka VR brilles būtu kaitīgākas redzei par cita veida viedierīču ekrāniem. Protams, skatīšanās jebkurā ekrānā nogurdina acis, un ir jāierobežo gan kopējais ar ekrāniem pavadītas laiks, gan arī jāatpūtina acis kā minimums reizi stundā. Mūsu rekomendācija būtu ierobežot spēlēšanas laiku pie jebkura ekrāna līdz vienai stundai dienā.

Mēs nodarbībās izmantojam jaunākās paaudze Meta Quest 3 brilles – tās ir ar augstāku izsķirtspēju un vieglākas kā citi tirgū pieejamie modeļi – līdz ar to ir zemāka slodze kakla muskuļiem un mugurkaulam. Quest 3 svars ir 515 grami – apmēram tik par cik slēpošanas ķiverei ar brillēm, bērns droši var darboties ilgāku laiku bez pārslodzes.

Kādas ir priekšrocības, spēlējot spēles VR brillēs, salīdzinot ar citām iekārtām, telefoniem, datoriem utt.?

Galvenā priekšrocība – bērns nevis nekustīgi sēž ar nodurtu galvu, bet gan spēlē stāvus un arī intensīvi kustas. Tā ir lieliska iespēja apvienot aizraujošo (spēles) ar veselīgo (kustības). Daudzām VR spēlēm ir pieejami multi-player režīmi, kas ļauj pavadīt laiku kustībā kopā ar draugiem, arī neatrodoties vienā telpā.

Vai vasaras nedēļas mācību programma nebūs manam bērnam pārāk grūta?

Mūsu grupas ir nelielas, un mēs sekosim katram bērnam individuāli. Būs iepējas gan atpūsties, gan paēst pusdienas, gan arī nedaudz uzspēlēt VR spēles.

Mūsu fokuss ir: 

1.) Droši pavadīts laiks – mēs sekosim, lai bērni mācītos drošu darbošanos gan VR brilēs, gan vispār saskarsmē ar tehnoloģijām;

 2.) Interesanti un jautri pavadīts laiks – gan veidojot projektus, gan atpūšoties, gan veidojot jaunas draudzības;

 3.) Produktīvi pavadīts laiks – lai bērns pēc nodarbībām būtu apguvis jaunas prasmes un realizējis savas idejas.